HTML

Birtalan Ferenc versei

Friss topikok

  • béefá: @Kanyó Zsuzsa: Örülök, hogy egyetért írásommal! (2015.03.14. 15:50) LEGENDA
  • gmmria: "Csak fény van, tiszta, kék." *-* (2015.01.19. 12:16) Nyarat kapsz
  • béefá: @gébics: ebből is látszik, milyen öreg vagyok :) (2014.09.28. 08:53) Ősz
  • Éva Kádárné: Igen, így volt...csak már álmunk nincs, egy se... fantasztikus vers. (2014.07.04. 13:02) Mikor is volt
  • béefá: @Éva Kádárné: :) (2014.06.23. 11:22) Ma régi

Linkblog

2014.11.03. 10:55 béefá

Zselykeségek

Bár tél van_1.jpg

 

„Bár tél van,
iderajzoltam a pillangót Neked,
ha a tavaszra vágysz.”


(Zselykeségek)

 

 

Anya!

A felhők miért laknak

fönt a magasban?

Amiért a

taslafülű nyúl se hagyja,

hogy megsimogassam?

 

* * *

 

A Télahó, a Hajhúzós, a Repülőangyal és

a Kopi Mori

mindig itt járkálnak a ház körül,

és csak azt lesik,

hogy én ilyen rossz vagyok,

meg olyan rossz vagyok,

hogy mikor fekszem le végre,

a mindenemet.

 

De apáékkal nem törődnek,

hogy ők ilyen-olyan-milyenek,

és akkor fekszenek amikor akarnak,

a Marci is, meg főleg a Dóra...,

pedig van úgy, hogy vele

a legjobb barátnők vagyunk.

Amíg nem jön a Mikulás, a Hajrángatós,

a Jézuska és a Csipi Mori.

 

            * * *

 

Anyának én vagyok a rózsaszála,

élete-tubicája, csillaga, violája,

gyönyörűsége...

 

Apának: murugya gyugyu, nyakaskata,

lábas tyúk, cipófenekű libalány,

és néha:

kicsikém...

 

Ilyen könnyű megkülönböztetni

a szüleimet.

 

Én meg minden vagyok.

 

* * *

 

Megyek a boltba,

mit vegyek?

Túró Rudit, friss tejecskét,

kalácsot és kenyeret.

De a bolt,

ha be lesz zárva,

neked sem hozok, apácska,

borot, sört,

se egyebet!

 

***

 

melyik sarok gondolat mögűl

 

mikor ki bukkan elő

nem tudható

nem árulkodott az este

 

napsütött padsorok

szikrázó fehér ruhák

nem értettem a fényes templomot

akárha keresztelőre

mentünk a padok között előre

próbáltam visszatartani

de az anyákat nem lehet

ott volt elöl az üveghasábban

galambszürke ruhában

de égszínkék vette körül

fogait nem fedte ajka

karja csont holt izomköteg

anyu feléje nyúlt

mozdulata anyás hangja sikoltó

megrándult anna arca

keze a hasába tépett

nem értettem mit akart tudatni velem

miért kellett a templomba hozni

ki szembesít a múlttal

miért a tömeg fehér ruhákban

 

az éjszaka nem válaszolt

 

most egy telefont várok

megnyugtathassam annát anyut

nincs semmi baj

hisz elmúlt ez az éjjel is

 

a hét második felén megérkezett a havazás

közelítek a megoldás felé

rakosgatom a képet

felfejtsem mi titok mit értek

valami fontosnak kell lenni

azért a templom óriás hajója

s valami egyszerűnek

a fény fehér ruhák azért

 

azért van anna a koporsóban

lássam velem volt velem maradt

vigyázott a hatvan év alatt

mert ő a hűség a szeretet

fény a templomok felett

halálon átütő jelen

s anyu a család a szent

egyértelmű hogy mit jelent

nagy mágneséhez az időnek

hozzá szalad vissza mind

kik belőle nőttek

s ha mindenki holt

vagyok a kényszerű jelen

bennem gyűlik ami volt

anyu anna szerelme

fölöttük én őrködök

rejtek babos ruhát

galambszürke kosztümöt

hiába angyalítják át a kékek

mosolyuk itt van zselyke arcán

s már ő az őssejtig minden ős 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://beefa.blog.hu/api/trackback/id/tr986854439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása